Τί είναι τα microgreens;

Microgreens είναι όλα τα λαχανικά και τα βότανα τα οποία βρίσκονται στη πρώτη φάση της ανάπτυξής τους.Η πρώτη φάση παρατηρείται μεταξύ του σταδίου τις βλάστησης και πριν την ανάπτυξη των πρώτων φύλλων. Σε αυτή τη φάση το φυτό αποτελείται από το κεντρικό στέλεχος και τα δύο πρώτα φύλλα που λέγονται κοτυληδώνες. Συνήθως έχει και ένα ζευγάρι μερικώς ανεπτυγμένων πραγματικών φύλλων.

Ποια είναι τα οφέλη των microgreens;

Παρά το μικρό τους μέγεθος, συγκεντρώνουν ένα σύνολο θρεπτικών συστατικών υψηλού επιπέδου σε σχέση με τα πιο ώριμα λαχανικά. Αυτό τα καθιστά μια εξαιρετική προσθήκη για οποιαδήποτε δίαιτα. Tα microgreens παρουσιάζουν υψηλότερη συγκέντρωση πολλών φυτοθρεπτικών συστατικών, αντιοξειδωτικών, βιταμινών και ανόργανων ουσιών σε σύγκριση με τα ώριμα, πλήρως αναπτυσσόμενα λαχανικά ή βότανα. Μετά από μελέτες και μετρήσεις βρέθηκαν ότι τα microgreens με τις υψηλότερες συγκεντρώσεις τεσσάρων διαφορετικών βιταμινών και καροτενοειδών ήταν: το κόκκινο λάχανο, το πράσινο ραπανάκι , ο κολίανδρος, και η γρανάδα αμαράνθου. Συμπεριλαμβάνοντας μόνο μερικές μερίδες στη διατροφή σας, μαζί με άλλα φρούτα και λαχανικά μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι παίρνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για να διατηρείτε τη βέλτιστη υγεία. Σε επιπλέον μελέτες βρέθηκε ότι  όχι μόνο είναι καλές πηγές πολυφαινολών, αλλά στην πραγματικότητα περιείχαν μια ευρύτερη ποικιλία πολυφαινολών από ό, τι τα αναπτυγμένα αντιστοιχα λαχανικά τους. Οι πολυφαινόλες, περιέχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες προστατεύοντας έτσι τον οργανισμό μας από χρόνιες αρρώστιες, από εμφάνιση καρκίνου αλλά και από παθήσεις της καρδιάς.

Microgreens και υγεία!

Η κατανάλωση λαχανικών συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο πολλών ασθενειών. Αυτό συμβαίνει επειδή έχουν υψηλές ποσότητες βιταμινών, μετάλλων και ευεργετικών φυτικών ενώσεων.

Τα microgreens περιέχουν παρόμοιες και συχνά μεγαλύτερες ποσότητες αυτών των θρεπτικών συστατικών. Ως εκ τούτου, μπορούν επίσης να μειώσουν τον κίνδυνο των ακόλουθων ασθενειών:

Καρδιακές παθήσεις: Τα microgreens είναι πλούσια πηγή πολυφαινολών, μια κατηγορία αντιοξειδωτικών που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Μελέτες σε πειραματόζωα δείχνουν ότι μπορούν επίσης να μειώσουν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων και «κακής» χοληστερόλης (LDL).

Αλτσχάιμερ: Οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που περιέχουν υψηλές ποσότητες πολυφαινολών, μπορεί να συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ.

Διαβήτης: Τα αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση αυτού του τύπου του στρες που εμποδίζει τη ζάχαρη να εισέλθει σωστά στα κύτταρα. Τα microgreens χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν βοηθούν σ’ αυτή την κατεύθυνση.

Ορισμένοι καρκίνοι: Πλούσια σε αντιοξειδωτικά φρούτα και λαχανικά, ειδικά εκείνα που είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο διαφόρων τύπων καρκίνου. Τα πλούσια σε πολυφαινόλες microgreens έχουν παρόμοια αποτελέσματα.

Πώς καλλιεργούνται τα microgreens;

Πολλοί καλλιεργητές απολαμβάνουν να καλλιεργούν στο σπίτι τους τα microgreens επειδή είναι γρήγορα, βολικά και εύκολα να αναπτυχθούν. Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται να επενδύσετε σε έναν πλήρη κήπο αρκεί να έχετε μια αυλή ή ένα μεγάλο μπαλκόνι για να επωφεληθείτε από αυτά τα γευστικά νεαρά λαχανικά.
Εάν έχετε νερό, χώμα, σπόρους και λίγη ηλιακή ακτινοβολία, έχετε αυτό που χρειάζεται για να ξεκινήσετε το δικό σας οικιακό κήπο. Ο χρόνος αναμονής είναι ελάχιστος, καθώς αυτά τα φυτά είναι έτοιμα για συγκομιδή μόλις 7 έως 14 ημέρες μετά τη βλάστηση.

Γνωρίστε και δοκιμάστε τα microgreens!

Τα τελευταία χρόνια τα βρίσκουμε στις κουζίνες όλου του πλανήτη και σε πολύ καλά εστιατόρια (finedining restaurants) όπου οι Chefs θέλουν να ενισχύσουν την ομορφιά, τη γεύση και τη φρεσκάδα των πιάτων τους. Σήμερα τα microgreens είναι ίσως η πιο trend τάση στον κόσμο της υγιεινής διατροφής. Οι άνθρωποι που επιθυμούν να βελτιώσουν την υγεία και την ευεξία τους τα καταναλώνουν ποικιλοτρόπως: σε σάντουιτς, αναμειγνύοντάς τα σε σαλάτες, σε smoothies…

Εβδομαδιαίο Farmbox!!

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε χρήσιμες συμβουλές για το μποστάνι σας από το blog μας! :)

Μετάβαση στο περιεχόμενο