Τα βρώσιμα λουλούδια είναι μία όμορφη και ιδιαίτερη ποικιλία προϊόντων η οποία θέλει πολύ στοργή και φροντίδα για να δημιουργηθεί και απαιτεί αυστηρές προδιαγραφές καλλιέργειας. Από την αρχαία Ρώμη και την Ελλάδα, μέχρι τη μακρινή Κίνα και τη Μεσοποταμία, αμέτρητοι πολιτισμοί χρησιμοποιούσαν τα λουλούδια στην κουζίνα τους. Η συνύπαρξη των λουλουδιών με τα τρόφιμα, όμως, χρονολογείται χιλιάδες χρόνια πριν και τώρα επανέρχεται!Το να προσθέσετε λουλούδια στο φαγητό σας μπορεί να είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να προσθέσετε χρώμα, γεύση και κάτι το διαφορετικό. Μερικά είναι πικάντικα, ενώ άλλα είναι αρωματικά. Η ποικιλία τους σε γεύσεις είναι εκπληκτική.Πολλοί τύποι λουλουδιών είναι εδώδιμα και παρέχουν έναν πλούτο βασικών θρεπτικών συστατικών απαραίτητα για την καλή υγεία, ωστόσο, επειδή ορισμένες ποικιλίες λουλουδιών, όπως η δακτυλίς και ο κρόκος, είναι δηλητηριώδη θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Αναζητώντας ασφαλή βρώσιμα λουλούδια είναι ένας καλός τρόπος για να ενισχύσει την πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών ουσιών, καθώς και να προσθέσετε μια βουτιά πολυχρωμίας στα γεύματά σας.

Ποια άνθη καταναλώνουμε ευρέως στην καθημερινότητά μας;

Κάποια άνθη φυτών, βέβαια, τα τρώμε σαν λαχανικά χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, πχ. την αγκινάρα ή το κουνουπίδι. Άλλα τα πίνουμε ως αφεψήματα, όπως το χαμομήλι και το τίλιο, ενώ άλλα τα χρησιμοποιούμε καθημερινά σαν καρυκεύματα πχ. τη ρίγανη ή το δυόσμο. Επίσης μην ξεχνάμε τους γνωστούς κολοκυθοανθούς ή το γλυκό κουταλιού τριαντάφυλλο, που οι περισσότεροι έχουμε δοκιμάσει κάποια στιγμή.

Ποια άνθη είναι τελικά βρώσιμα;

Ο ανθός της μπεγκόνιας, το elderflower, και οι βρώσιμες ορχιδέες είναι ορισμένα από τα βρώσιμα λουλούδια τα οποία συναντάμε, κυρίως, τους καλοκαιρινούς μήνες. Η ακακία, η αμυγδαλιά, η βιολέτα, το γεράνι, το γιασεμί και το γαρίφαλο, ο ιβίσκος και η καλέντουλα, αλλά και η λεβάντα και οι λεμονανθοί είναι ορισμένα ακόμα. Συνεχίζουμε με τη μηλιά και το νεροκάρδαμο, τις παπαρούνες, την πασχαλιά και την πορτοκαλιά. Ολοκληρώνουμε τη σύντομη λίστα μας με το χαμομήλι, το χρυσάνθεμο και τα άνθη της ροδακινιάς και της πορτοκαλιάς και αφήνουμε για το τέλος δύο γνωστά αγαπημένα λουλούδια τα οποία βάζουμε στο τραπέζι μας συχνά-πυκνά: εκείνα της αγκινάρας και της κολοκυθιάς!

Βρώσιμα Λουλούδια και θρεπτικά συστατικά!

Τα βρώσιμα λουλούδια είναι δημοφιλή για τα θρεπτικά συστατικά τους, αφού πολλά από αυτά, περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Επιπλέον, είναι πλούσια σε φλαβονοειδή (κάτι το οποίο μαρτυρούν οι υπέροχες αποχρώσεις τους) πολύτιμα για τον οργανισμό μας.

Τα  περισσότερα λουλούδια παρέχουν βιταμίνη C ουσία που βοηθά την αποτροπή των λοιμώξεων. Ένα φλιτζάνι ωμή μπουράντζα, για παράδειγμα, αποδίδει 31,2 mg βιταμίνης C. Το λουλούδι τροπαίολο  είναι μια άλλη πηγή βιταμίνης C, 10 φορές περισσότερο από το μαρούλι, σύμφωνα με το «Vineyard Gazette», το τροπαίολο παρέχει επίσης μικρές ποσότητες βιταμίνης D. Ένα φλιτζάνι κολοκυθοανθών προμηθεύει τον οργανισμό με βιταμίνη Α, απαραίτητη για την υγεία των ματιών καλύπτοντας το 28 τοις εκατό της ημερήσιας κατανάλωσης των γυναικών και το 21 τοις εκατό των αντρών. Επίσης, τα ροδοπέταλα παρέχουν μικρές ποσότητες βιταμίνης Ε, και η λεβάντα  μια καλή πηγή βιταμίνης Α.

Πολλοί τύποι βρώσιμων λουλουδιών, όπως το χρυσάνθεμο, δίανθος και βιόλα, περιέχει μια καλή δόση  καλίου. Το κάλιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που βοηθάει στην καλή καρδιά και τη λειτουργία των μυών. Ένα φλιτζάνι μπουράντζα παρέχει περίπου 3 χιλιοστόγραμμα σιδήρου, η οποία είναι ελαφρώς περισσότερο από το ένα τρίτο των ημερήσιων αναγκών των ανδρών και το ένα πέμπτο των γυναικών. Ο  σίδηρος βοηθά το σώμα σας να έχει ενέργεια και προωθεί την κανονική μεταφορά οξυγόνου.

Εβδομαδιαίο Farmbox!!

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε χρήσιμες συμβουλές για το μποστάνι σας από το blog μας! :)

Μετάβαση στο περιεχόμενο